‘Samen hebben we een sterke samenwerking neergezet’

Verspreid over vier locaties in Nederland liggen de klimbossen van Fun Forest. Vier unieke parken met verschillende klimroutes, zowel horizontaal als verticaal, activiteiten op de grond en verscheidene seizoensgerelateerde avonturen. Voor alle groepen en leeftijden, van kinderfeestjes tot bedrijfsuitjes. Hoe leid je dat allemaal in goede banen? Daan van Fun Forest vertelt over de samenwerking met Recras!

Over Fun Forest

‘Wat wij bieden? Geweldige avonturen in de natuur, voor iedereen’, begint Daan. ‘Scholen, bedrijven, vrienden en familie: iedereen is welkom in onze klimbossen in Amsterdam,
Almere, Rotterdam en Venlo. Maar wij zijn meer dan alleen een plek voor een leuk uitje. Wij bieden een plek waar onze bezoekers hun angsten kunnen overwinnen en waar ze hun krachten leren kennen. En een plek waar samenwerking centraal staat. Bij ons zijn het niet alleen de bomen die groeien. Ook de bezoekers groeien. En ons personeel! We werken met een geweldig team van medewerkers. Wij zijn een Social Enterprise met een duidelijke missie: we bieden onder andere leer- en werkplekken voor jonge mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.’

In goede banen

‘Vorig jaar bezochten meer dan 100.000 mensen één van onze klimbossen. Niet alleen om te klimmen, maar ook voor activiteiten op de grond. Van pijl en boogschieten en watersport tot een indoor klimcentrum. De verschillende locaties, activiteiten en bijna 200 personeelsleden maken het een uitdaging om alles in goede banen te leiden. Een solide
managementsoftware is dan ook onmisbaar. Deze hebben wij zeven jaar geleden gevonden in Recras.’

Voorloper

‘Voordat we gebruik maakten van Recras werkten we met een CRM systeem, speciaal gemaakt voor ons’, legt Daan uit. ‘We gebruikten het onder andere voor boekingen. Maar het systeem bleek niet erg toegankelijk en was lastig om direct te koppelen met onze website. Bovendien organiseerden we de personeelsplanning ‘gewoon’ in Excel en moesten we vervolgens alles met de hand invoeren en verwerken. Totaal niet handig, al helemaal niet toen we bleven groeien als bedrijf. Daarom hebben we onderzoek gedaan naar andere beschikbare systemen. Hieruit kwam Recras als beste match.’

Integratie

‘Ik ben zelf nauw betrokken geweest bij de integratie van Recras binnen Fun Forest. Zo’n proces verloopt natuurlijk nooit zonder slag of stoot. Er komt doorgaans heel wat
uitzoekwerk bij kijken. Maar de support van Recras heeft echt het verschil gemaakt. We kregen een allesomvattende handleiding die ons heeft geholpen bij de basis. En wanneer
we hulp nodig hadden, konden we ze altijd bellen en werden we persoonlijk begeleid. Ook nu, zeven jaar verder, hebben we nog maandelijks contact om bijvoorbeeld kleine
vraagstukken op te lossen.’

Alles op één plek

‘Recras is inmiddels echt ingebakken in de personeelscultuur. Het is een heel flexibel en compleet systeem – we gebruiken het niet alleen voor boekingen en de kassa, maar ook
voor de volledige personeelsplanning. Hierdoor hebben we alles op één plek. Alles is met elkaar verbonden: de beschikbaarheid van het personeel en die van het park zijn maar een paar klikken van elkaar verwijderd. Recras weet precies hoeveel materiaal er beschikbaar is, wat de capaciteit is en wie er beschikbaar is aan personeel. Heel makkelijk! En ook voor het personeel zelf is het een fijne, toegankelijke tool. Dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.’

Samenwerking

‘Niet alleen wij zijn de afgelopen jaren gegroeid: ook Recras heeft heel wat ontwikkelingen doorgemaakt’, besluit Daan. ‘Ze worden steeds groter. Maar dat doet niet af aan de kwaliteit van hun support en aan het persoonlijke contact. We werken op basis van voornaam en ik ben er zelfs eens op de koffie geweest om een aantal vragen te bespreken. Die laagdrempeligheid is heel fijn. Bovendien helpen wij hen ook in hun ontwikkeling. Bij verschillende projecten zijn de adviezen over het systeem twee kanten op gegaan, waarbij wij ook input hebben kunnen leveren voor de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. Samen hebben we een sterke samenwerking neergezet, die nog veel goeds belooft voor de toekomst.’

Zo gebruik je het reserveringssysteem voor klimparken

  1. Voer je producten en arrangementen in
  2. Voeg startmomenten en het benodigde materiaal toe
  3. Koppel je bankgegevens met onze payment service provider
  4. Maak een communicatie workflow om reserveringen op te volgen
  5. Embed de reserveringsmodule op jouw website

Til je marketing- en verkoopproces naar een hoger niveau met de beste koppelingen en integraties.

Met de juiste integraties maak je de marketing en verkoop van je producten daadkrachtiger en persoonlijker. Zorg ervoor dat klanten een fijne ervaring en maak ze tot ambassadeur van
je klimpark.

Besteed minder tijd aan repeterende taken en meer aan je bedrijf

Ervaar het zelf

Fun Forest gebruikt deze functies