‘Zonder Recras was mijn administratie een chaos geweest’

‘Strand Sneek is voor toeristen, recreanten én sporters de leukste plek om een dagje uit aan het water door te brengen’, weet Taco Hofman zeker. En hij weet ook zeker waarom alles in zijn bedrijf op rolletjes loopt: ‘Zonder Recras was mijn administratie een zooitje geweest met dubbele boekingen en zo. Ik kan er niet meer zonder.’

Lekker dagje uit

Van 1 april tot 1 oktober is het vrijwel dagelijks een drukte van belang op de waterskibaan, het aquapark en het terras op en aan het water. ‘Scholen, families, bedrijven en vrienden komen hier voor een sportdag, familiedag, bedrijfsuitje, vrijgezellenfeest of gewoon voor een heerlijk dagje uit. En daarnaast wordt er ook nog menig kinderfeestje hier in het Aquapark gehouden’, somt Taco op.

Snelle keuze

‘We zijn hier begonnen in 2017’, weet de eigenaar nog precies. ‘Eerlijk gezegd heb ik niet eerst research gedaan naar een partij die mijn administratie ondersteunde met een offertesysteem met geïntegreerde facturatie en een overzichtelijk reserveringssysteem en dagplanning bood. Eigenlijk was er toen ook nog niet zo veel op de markt. Daarom heb ik gewoon drie andere ondernemers gevraagd naar hun ervaringen. Twee van hen gebruikten Recras en zij waren er allebei erg enthousiast over. Dat gaf voor mij de doorslag om daar eveneens voor te kiezen. En ook ik ben heel enthousiast’, lacht Taco.

Meegegroeid met Recras

‘Recras is in de jaren daarna met mijn bedrijf meegegroeid. Ik ben in het eerste jaar begonnen met een paar duizend bezoeken, maar dat aantal is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Het mooie aan Recras is dat zij door de jaren heen aan hun ‘leden’ – want zo noemen ze hun gebruikers – zijn blijven vragen wat zij belangrijk vinden. Ze komen dus niet zelf met updates waar wellicht niemand op zit te wachten, maar vragen wat wij nodig hebben. Daardoor worden er elke keer weer belangrijke updates in het programma geïntegreerd.’

Secretaresse

‘Als een bezoeker bij mij bijvoorbeeld een barbecue boekt en ik vergeet vlees bij de slager te bestellen, dan heb ik een probleem. Recras bewaakt de parameters en zorgt dat de slager een mailtje krijgt als wij een reservering voor een barbecue binnenkrijgen. Als er een groep wordt geboekt, krijg ik meteen een melding om het juiste personeel met de gewenste kwalificaties voor die dag in te plannen. Urenregistratie, het rooster, facturatie, inkoop en leveranciersoverzicht; Recras denkt aan alles. Het is mijn secretaresse. En op de dag van de activiteit zelf is het de kassa en daarnaast ook nog het online boekingsprogramma.’

Onmisbaar

Op de vraag of Taco hét administratie- en reserveringssysteem voor de recreatiebranche ook aan andere ondernemers zou aanbevelen, denkt hij even na. ‘Dat hangt er een beetje vanaf’, klinkt het eerlijk. ‘Je moet er wel echt zelf mee aan de slag en dat kost tijd. Je kunt het vergelijken met het inwerken van een nieuw personeelslid. Ik heb de managementsoftware aardig ingevuld, maar ik zou er nog veel meer uit kunnen halen. Dus wanneer je een eenvoudige Bed & Breakfast runt met regelmatig een paar reserveringen, zou ik het niet doen. Maar heb je als ondernemer te maken met personeel, offertes, verschillende locaties, facturaties en reserveringen, dan is Recras wel handig. Onmisbaar eigenlijk.’

Professionele indruk

‘Recras staat nooit stil en als je optimaal gebruik wil maken van al die faciliteiten, dan mag je daarin meegroeien. Als er een nieuwe optie komt waarmee je je offertes visueel heel mooi kunt opmaken, mag je dat gebruiken. Maar daar moet je dan wel eerst wat voor doen. Als je ermee bezig blijft en alle updates implementeert, bespaart dat uiteindelijk veel tijd en laat je een professionelere indruk achter.’

Onderscheidend

‘Waarin Recras zich onderscheidt ten opzichte van andere systemen in de branche vind ik lastig om in te schatten, maar volgens mij bestaat er nog niets iets als wat zij aanbieden. Ik word weleens gebeld door andere partijen die beweren dat ze het beter kunnen. Maar dat kan gewoon niet. Dat blijkt dan ook meteen als ik even doorvraag naar de mogelijkheden. Dan is het voor mij ook direct klaar. Misschien kunnen ze een enkel onderdeel beter, maar ze zijn nog lang niet zo ver als Recras.

Zo gebruik je het reserveringssysteem voor klimparken

  1. Voer je producten en arrangementen in
  2. Voeg startmomenten en het benodigde materiaal toe
  3. Koppel je bankgegevens met onze payment service provider
  4. Maak een communicatie workflow om reserveringen op te volgen
  5. Embed de reserveringsmodule op jouw website

Til je marketing- en verkoopproces naar een hoger niveau met de beste koppelingen en integraties.

Met de juiste integraties maak je de marketing en verkoop van je producten daadkrachtiger en persoonlijker. Zorg ervoor dat klanten een fijne ervaring en maak ze tot ambassadeur van
je klimpark.

Besteed minder tijd aan repeterende taken en meer aan je bedrijf

Ervaar het zelf

Strand Sneek gebruikt deze functies