Over RECRAS

Het ontstaan van Recras

In 2003 richtten Harrie Kerssies en Marthijn Wolting ‘Taribush’ op, een recreatiebedrijf in de provincie Drenthe gericht op het organiseren van allerhande familie- en bedrijfsuitjes. Tijdens de eerste jaren van Taribush waren beide eigenaren nog druk bezig met hun eigen fulltime banen en dat maakte het enorm lastig om telkens de administratie op orde te krijgen. Er was behoefte aan een systeem dat kon bijhouden op welke momenten een accommodatie verhuurd was en aan wie.

In 2006 ontmoetten zij Tijmen Klein. Hij had in de jaren ervoor zijn eigen programmeerbedrijf ‘Klein Informatica’ opgericht en besloot de uitdaging om Harrie en Marthijn van hun administratieve rompslomp af te helpen met beide handen aan te grijpen. De mannen van Taribush gaven in de daaropvolgende jaren hun wensen voor het administratiesysteem door en Tijmen verwerkte deze in een eerste webbased versie.

Toen in 2010 een andere recreatieondernemer bij toeval zag van wat voor systeem Taribush gebruik maakte voor het bijhouden van alle reserveringen, bulderde hij: “Dat wil ik ook!”. Harrie, Marthijn en Tijmen staken vervolgens de koppen bij elkaar en lanceerden Recras: een administratie- en reserveringssysteem voor de recreatiebranche, ontwikkeld door een unieke combinatie van recreatieondernemers en programmeurs.

De Recras filosofie

Werken bij een recreatiebedrijf is fantastisch: je krijgt er de kans om mensen een onvergetelijke dag te bezorgen door middel van unieke activiteiten op prachtige locaties. Om zoveel mogelijk mensen zo’n bijzonder uitje aan te kunnen bieden is er behoorlijk wat administratief werk nodig. Zo moet er onder andere worden bijgehouden welke bezoekers op welk moment langskomen, wie ze begeleidt, of er al is betaald en wat er nog in huis moet worden gehaald om er een groot feest van te maken.

Recras is ontworpen om recreatieondernemers en werknemers weer te laten genieten van hun unieke recreatiebedrijf. Dat doen we door bedrijfsprocessen zoveel mogelijk te automatiseren. Het genereren van online boekingen, het informeren van leveranciers en het versturen van automatische mails aan klanten en personeel zijn hier goede voorbeelden van. Natuurlijk kan niet alles geautomatiseerd worden en blijven menselijke handelingen nodig om je recreatiebedrijf te laten functioneren. Ook in die gevallen helpt Recras je om de administratie zo eenvoudig mogelijk bij te houden, door automatische meldingen in een proactieve, ondersteunende rol.

Het resultaat? Minder administratief werk, minder zorgen en meer plezier van jouw bedrijf. Recras regelt het voor je.

Ons Team

Hilko Kooistra

Support

Hilko helpt je graag met alle vragen die je hebt over Recras. Hij is de schakel tussen de eindgebruikers en de ontwikkelaars.
Samen met het team ondersteunt hij jullie graag om Recras zo optimaal mogelijk te gebruiken.
Harrie Kerssies

Inrichting

Harrie is altijd bezig om bedrijfsprocessen te versimpelen en het rendement van jouw organisatie te verhogen. Hij duikt graag samen met jou in Recras en helpt deze zo efficiënt mogelijk in te richten!

Sander de Jong

Ontwikkeling

Sander houdt zich graag bezig met de lay-out en interactie van Recras. Hij is daarbij altijd op zoek naar manieren om het dagelijks gebruik van het programma zo aangenaam mogelijk te maken.

Marthijn Wolting

Ambassadeur

Niemand is enthousiaster dan Marthijn als het gaat om Recras. Wil je weten wat Recras voor jouw bedrijf kan betekenen? Marthijn legt het je haarfijn uit!

Dirk Nederveen

Ontwikkeling

Er is een heleboel nodig om zo’n uitgebreid systeem als Recras goed te laten functioneren. Dirk houdt zich met name bezig met ontwikkelingen ‘achter de schermen’, zoals bijvoorbeeld het bewaken van de kwaliteit van de code.

Tijmen Klein

Ontwikkeling

Van de allereerste regels tot de huidige versie van Recras: Tijmens passie voor automatiseren zorgt ervoor dat hij nog altijd op zoek is naar manieren om het programma te verbeteren!