Het succesverhaal van Fun Forest

'Together we have established a strong partnership'

Verspreid over vier locaties in Nederland liggen de klimbossen van Fun Forest. Vier unieke parken met verschillende klimroutes, activiteiten op de grond en verscheidene seizoensgerelateerde avonturen. Voor alle groepen en leeftijden, van kinderfeestjes tot bedrijfsuitjes. Hoe leid je dat allemaal in goede banen? Daan van Fun Forest vertelt over de samenwerking met Recras.

About Fun Forest

‘Wat wij bieden? Geweldige avonturen in de natuur, voor iedereen’, begint Daan. ‘Scholen, bedrijven, vrienden en familie: iedereen is welkom in onze klimbossen in Amsterdam, Almere, Rotterdam en Venlo. Maar wij zijn meer dan alleen een plek voor een leuk uitje. Wij bieden een plek waar onze bezoekers hun angsten kunnen overwinnen en waar ze hun krachten leren kennen. En een plek waar samenwerking centraal staat. Bij ons zijn het niet alleen de bomen die groeien. Ook de bezoekers groeien. En ons personeel! We werken met een geweldig team van medewerkers. Wij zijn een Social Enterprise met een duidelijke missie: we bieden onder andere leer- en werkplekken voor jonge mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.’

 

On the right track

‘Vorig jaar bezochten meer dan 100.000 mensen één van onze klimbossen. Niet alleen om te klimmen, maar ook voor activiteiten op de grond. Van pijl en boogschieten en watersport tot een indoor klimcentrum. De verschillende locaties, activiteiten en bijna 200 personeelsleden maken het een uitdaging om alles in goede banen te leiden. Een solide managementsoftware is dan ook onmisbaar. Deze hebben wij zeven jaar geleden gevonden in Recras.’

 

Precursor

'Before we used Recras, we were working with a CRM system made especially for us,' Daan explains. 'We used it for bookings, among other things. But the system turned out not to be very accessible and was difficult to link directly to our website. Moreover, we organized the personnel planning 'just' in Excel and then had to enter and process everything by hand. Not at all convenient, especially as we continued to grow as a company. Therefore, we researched other available systems. From this, Recras came out as the best match.'

 

Integration

‘Ik ben zelf nauw betrokken geweest bij de integratie van Recras binnen Fun Forest. Zo’n proces verloopt natuurlijk nooit zonder slag of stoot. Er komt doorgaans heel wat uitzoekwerk bij kijken. Maar de support van Recras heeft echt het verschil gemaakt. We kregen een allesomvattende handleiding die ons heeft geholpen bij de basis. En wanneer we hulp nodig hadden, konden we ze altijd bellen en werden we persoonlijk begeleid. Ook nu, zeven jaar verder, hebben we nog maandelijks contact om bijvoorbeeld kleine vraagstukken op te lossen.’

 

Everything in one place

‘Recras is inmiddels echt ingebakken in de personeelscultuur. Het is een heel flexibel en compleet systeem – we gebruiken het niet alleen voor boekingen en de kassa, maar ook voor de volledige personeelsplanning. Hierdoor hebben we alles op één plek. Alles is met elkaar verbonden: de beschikbaarheid van het personeel en die van het park zijn maar een paar klikken van elkaar verwijderd. Recras weet precies hoeveel materiaal er beschikbaar is, wat de capaciteit is en wie er beschikbaar is aan personeel. Heel makkelijk! En ook voor het personeel zelf is het een fijne, toegankelijke tool. Dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.’

 

Collaboration

'Not only have we grown in recent years: Recras has also gone through a lot of developments,' Daan concludes. 'They are getting bigger and bigger. But that doesn't diminish the quality of their support and the personal contact. We work on a first-name basis and I even once went there for coffee to discuss some questions. That approachability is very nice. Moreover, we also help them in their development. In several projects, the advice on the system went both ways, and we were also able to provide input for the development of new functionalities. Together we have created a strong collaboration that promises much for the future.

Gebruikte functionaliteiten

Staff Planning

Box Office

Planning and overviews

In 5 stappen online

  1. Voer producten en arrangementen in
  2. Voeg startmomenten en materiaal toe
  3. Koppel met onze payment provider Mollie
  4. Maak een workflow om boekingen op te volgen
  5. Embed the reservation module on your website

Meer succesverhalen

Blijf op de hoogte

Ontvang artikelen, product updates en inspiratie direct in je inbox.