Het succesverhaal van Fun Forest

Gemeinsam haben wir eine starke Partnerschaft aufgebaut".

Verspreid over vier locaties in Nederland liggen de klimbossen van Fun Forest. Vier unieke parken met verschillende klimroutes, activiteiten op de grond en verscheidene seizoensgerelateerde avonturen. Voor alle groepen en leeftijden, van kinderfeestjes tot bedrijfsuitjes. Hoe leid je dat allemaal in goede banen? Daan van Fun Forest vertelt over de samenwerking met Recras.

Über Fun Forest

‘Wat wij bieden? Geweldige avonturen in de natuur, voor iedereen’, begint Daan. ‘Scholen, bedrijven, vrienden en familie: iedereen is welkom in onze klimbossen in Amsterdam, Almere, Rotterdam en Venlo. Maar wij zijn meer dan alleen een plek voor een leuk uitje. Wij bieden een plek waar onze bezoekers hun angsten kunnen overwinnen en waar ze hun krachten leren kennen. En een plek waar samenwerking centraal staat. Bij ons zijn het niet alleen de bomen die groeien. Ook de bezoekers groeien. En ons personeel! We werken met een geweldig team van medewerkers. Wij zijn een Social Enterprise met een duidelijke missie: we bieden onder andere leer- en werkplekken voor jonge mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.’

 

Auf dem richtigen Weg

‘Vorig jaar bezochten meer dan 100.000 mensen één van onze klimbossen. Niet alleen om te klimmen, maar ook voor activiteiten op de grond. Van pijl en boogschieten en watersport tot een indoor klimcentrum. De verschillende locaties, activiteiten en bijna 200 personeelsleden maken het een uitdaging om alles in goede banen te leiden. Een solide managementsoftware is dan ook onmisbaar. Deze hebben wij zeven jaar geleden gevonden in Recras.’

 

Vorläufer

Bevor wir Recras einsetzten, arbeiteten wir mit einem speziell für uns entwickelten CRM-System", erklärt Daan. Wir haben es unter anderem für Buchungen verwendet. Aber das System erwies sich als nicht sehr zugänglich und war schwer direkt mit unserer Website zu verknüpfen. Außerdem haben wir die Personalplanung 'nur' in Excel organisiert und mussten dann alles von Hand eingeben und bearbeiten. Das war alles andere als bequem, zumal wir als Unternehmen weiter wuchsen. Also haben wir uns nach anderen verfügbaren Systemen umgesehen. Dabei hat sich Recras als die beste Lösung herausgestellt.

 

Integration

‘Ik ben zelf nauw betrokken geweest bij de integratie van Recras binnen Fun Forest. Zo’n proces verloopt natuurlijk nooit zonder slag of stoot. Er komt doorgaans heel wat uitzoekwerk bij kijken. Maar de support van Recras heeft echt het verschil gemaakt. We kregen een allesomvattende handleiding die ons heeft geholpen bij de basis. En wanneer we hulp nodig hadden, konden we ze altijd bellen en werden we persoonlijk begeleid. Ook nu, zeven jaar verder, hebben we nog maandelijks contact om bijvoorbeeld kleine vraagstukken op te lossen.’

 

Alles an einem Ort

‘Recras is inmiddels echt ingebakken in de personeelscultuur. Het is een heel flexibel en compleet systeem – we gebruiken het niet alleen voor boekingen en de kassa, maar ook voor de volledige personeelsplanning. Hierdoor hebben we alles op één plek. Alles is met elkaar verbonden: de beschikbaarheid van het personeel en die van het park zijn maar een paar klikken van elkaar verwijderd. Recras weet precies hoeveel materiaal er beschikbaar is, wat de capaciteit is en wie er beschikbaar is aan personeel. Heel makkelijk! En ook voor het personeel zelf is het een fijne, toegankelijke tool. Dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.’

 

Zusammenarbeit

Nicht nur wir sind in den letzten Jahren gewachsen, sondern auch Recras hat sich stark weiterentwickelt", sagt Daan abschließend. Sie werden größer und größer. Aber das tut der Qualität ihrer Unterstützung und dem persönlichen Kontakt keinen Abbruch. Wir sprechen uns mit Vornamen an, und ich war sogar einmal auf einen Kaffee dort, um einige Fragen zu besprechen. Diese Offenheit ist sehr schön. Außerdem helfen wir ihnen auch bei ihrer Entwicklung. Bei mehreren Projekten ging die Beratung zum System in beide Richtungen, und wir konnten auch Input für die Entwicklung neuer Funktionalitäten liefern. Gemeinsam haben wir eine starke Zusammenarbeit aufgebaut, die viel für die Zukunft verspricht".

In 5 stappen online

  1. Voer producten en arrangementen in
  2. Voeg startmomenten en materiaal toe
  3. Koppel met onze payment provider Mollie
  4. Maak een workflow om boekingen op te volgen
  5. Binden Sie das Buchungsmodul in Ihre Website ein

Meer succesverhalen

Blijf op de hoogte

Ontvang artikelen, product updates en inspiratie direct in je inbox.