Conversie online boeken bijhouden via Google Analytics

Er zijn Recras-leden die via Google Analytics de conversiegegevens van hun website willen bijhouden. Je kunt dit met behulp van Recras ook zelfstandig instellen door de volgende stappen te volgen. Welke stappen je moet volgen hangt af van hoe je het online boeken hebt geïntegreerd.

Via iframe, met “oude” online boeken

  1. Gebruik de Analytics cross-linker om jouwdomein.recras.nl te koppelen aan je website.
  2. Zorg dat je de Analytics-code bij de hand hebt.
  3. Ga in je eigen Recras naar Beheer → Online boeken.
  4. Bij de stap die je wilt registreren kun je de Analytics-code plakken in de ruwe HTML van dat stukje tekst. Boven elk stukje tekst staan een paar opmaaktools.
    Rechts bovenin vind je via “Gereedschap“→ “Broncode” de ruwe HTML. Plak daar helemaal aan het begin de Analytics-code. Deze ziet er ongeveer als volgt uit:
  5. Zorg ervoor dat in plaats van “UA-xxxxxxx-1” de juiste code is ingevuld, en dat bij “linker:autoLink” de correcte domein(en) staan.
  6. Klik op “Oké“.
  7. Klik op “Opslaan” onderaan de pagina.

Via WordPress-plugin

  • Indien je in WordPress “Nieuwe methode gebruiken?” uit hebt staan en in Recras ook: volg de methode hierboven
  • Indien je in WordPress “Nieuwe methode gebruiken?” uit hebt staan maar in Recras aan: zet het vinkje ook in WordPress aan en volg de methode hieronder

Je hebt dus in WordPress “Nieuwe methode gebruiken?” aan staan.

  1. Ga in het menu naar Recras en dan naar Instellingen.
  2. Schakel het vinkje “Google Analytics-integratie inschakelen?” aan.
  3. Zorg dat je thema Google Analytics inlaadt of dat je hier een plugin voor gebruikt (bijvoorbeeld MonsterInsights)

Eigen integratie

Met onze integratie-library kun je eenvoudig Google Analytics integreren. Lees hiervoor het stukje onder “Global options”.